Підтримка українського виробника: на «Черкаському автобусі» нардепи презентували законопроєкт про локалізацію

Колись на заводі «Черкаський автобус» робили до 180 автобусів на місяць, зараз лише 25, при тому, що проєктна потужність заводу — це 3000 одиниць техніки на рік. Виготовляють для міського транспорту, шкільний автобус, приміські, спеціальні, а також вантажівки для комунальників. На підприємстві сподіваються, що завдяки збільшенню замовлень від держави вони зможуть зберегти робочі місця і якість випуску продукції.

Керівник підприємства «Черкаський автобус» Олександр Дорош переконаний, що їхнє підприємство здатне виготовляти, які і раніше, значно більше техніки.

Цьому може сприяти законопроєкт про локалізацію (№ 3739), прийнятий Верховною Радою у першому читанні, переконана ініціативна група депутатів від фракції «Слуга народу», що приїхали на завод його презентувати. Він полягає у тому, що держава має купувати за гроші платників податків хоча б 30 % продукції машинобудування, яка вироблена в Україні. Щороку цей відсоток має зростати.

Законопроєкт № 3739 дозволить зберегти 200 тисяч існуючих робочих місць та створити 62,5 тисячі нових.

Мова іде про 4 галузі машинобудування: енергетичне машинобудування, виробництво громадського та пасажирського транспорту, спец- і комунальна техніка та залізнична техніка.

Якщо законопроєкт ухвалять у другому читанні, то уже у 2021 році виробники, які мають принаймні 30% комплектуючих у складі виготовленої ними продукції машинобудування, зможуть продавати їх державі. Проте це не означає, що вони не зможуть займатися імпортом, єдина умова, що хоча б на 30 % привезений із-за кордону продукт має бути доукомлектований українськими деталями.

До слова, автобуси, виготовлені на АТ «Черкаський автобус» складаються на 60% з українських деталей і комплектуючих.

Інші країни уже давно впровадили подібні і навіть більш жорсткі умови локалізації підприємств, наголошує народний депутат України, голова Комітету ВРУ з питань національної безпеки, оборони та розвідки  Олександр Завітневич:

Ухвалення цього законопроєкту, це лише перший крок для підтримки вітчизняного виробника, який наразі опинився у скрутному становищі, вважає народний депутат України та голова підкомітету з питань залізничного транспорту Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Олександр Скічко. Уже наразі він зіштовхнувся із спротивом іноземних виробників, які не зацікавлені у втраті замовників.

Детальніше у нашому відео: